Thursday, May 04, 2006

BUKAN HARI YANG BAIK BAGIKU

Pagi2 masuk AVA room jer...si Kapla dah membingitkan. Last minute dier mintak kita arahkan bebudak satukan kertas soalan dan foolscap untuk Kertas 1. Padahal slama ni kita slalu kumpulkan secara berasingan. Dia ckp yang senang untuk bebudak. Pasal nanti dapat kasi balik. Slalu tak kasi balik. Eh eh...yang slalu tak kasi balik dier lah kan. Slalu kita kasi balik. Usually kita akan bagi kertas soalan peperiksaan selepas peperiksaan berakhir dan kita ada kelas balik..jadik kita leh lah buat perbincangan dengan bebudak. Kalau dah satukan...dah tak leh buat lah kan. Yang bingitnya...knapa ckp last minute. Kalau dier ckp smalam ker..seminggu lepas ker...ok jugak. NI TADI!!! BILER PAPER MALAY NAK BERMULA!!! Alah...bebudak pun tak ikut arahan. Ramai jugak yang tak ikat.

Lepas tu...kertas 2 lak. Sebenarnya...kertas jawapan untuk pelajar aku ngan Mis dah buat kesilapan. Jadi kita reprint. Lepas tu kiter tukar lah kan. Yang salah kita gantikan dengan yang betul. Dah perfect dah. CUMA....kertas 2E ni yang si Kapla tolong tukarkan. Dan korang tahu apa terjadi....pelajar2 ni dah siap nak buat exam...KERTAS SOALAN takder BEB!!! All sec 2E!!! Aku ngan Mis lari turun naik cari. Alhamdulillah sumer dpt jalan lancar. NASIB BAIK! Si Mis tu pegi lah ckp ngan si Kapla ni. Member nak berdalih2 lakz. Nak salahkan orang lain. Kau...aku peng siak. Nasib baik Mis yang bebual ngan dia. PENG HABIS SEH!!!
Lepas tu...aku ngan Mis buat rounding. Pasal lagik satu kapla ckp paper kita patutu 1jam setengah..tapi letak kat situ 2 jam. Kena lari2 lagik. Skali dapat tahu betul. URGH!!
TAPI...ada lagik last kopek nya incident. Ada satu pelajar ni missing. Aku tahu dier kat dalam toilet. So kiter cari dier kat sana. Alamak beb. Dia sakit perut cirit-birit lah. Seluar basah giler. Aku suspek dier terkencit ah kan. Lagipun...kau tahu apa. Dalam kelas dier tu...ada kertas selet najis dier yang melimpah ruah aku rasa. It was gross but I was glad that I didnt see it. So plajar aku ni aku bawak gi ofis. Aku suruh dier balik since kalau dier nak buat paper pun mcm tak comfortable. Bau bebz!!! Tapi classic ah si MIS ni. Budak tu dah terang2 bau....dier leh suruh budak tu naik teksi siak!!! Nak kasi duit lagik!!! Aku dah ckp dalam hati...ni Mis ni dier tahu tak apa dier buat. Tak bau ker. Dah nak ketawa tapi aku maintain. Aku kasi dier duit 30 pegi doktor. KESIAN JUGAK!!

Den tadi dalam staff room...Mis lak sedih. Pasal child bearing lah. Kesian aku dengan kawan kita ni. Betul2 terduga seh dia dan suami dier ni. Tapi aku harap ada jalan penyelesaiannya. Aku harap Mis dan suami tabah menghadapinya. Bila Mis dah balik..aku sedih sendiri ngan nasib kawan aku ni. Sampai ternangis sikit. Aku jadik worried pasal aku lakz.
Lepas tu aku gi rumah mak aku makan sebelum gi ajar tuition. Plajar aku yang terBERI tu ada. Alamak dier tak amik receipt lak. Nanti Burn lah duit aku!!! $32 beb dier kena. Den tadi dier ckp dier mungkin takleh gi skolah lagik pasal masih memerut. ADUHAI. Kesian dier...ni bukan KADAHAJAT lagik...lebih teruk ni.

Skrang aku taip ni sambil tunggu laki aku masuk tido. Sejak dier ada game ni...dier bebual lah ngan kawan2 dier yang dalam game tu. Aku nak bebual ngan dier pun susah. Sumtimes aku rasa bingit gak. Lagik2 hari ni wen I need him the most. Well wat to do...MEN WILL ALWAYS BE MEN. INSENSITIVE!!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home