Thursday, June 29, 2006

Kenapa mcm ni??

Aku sekarang betul2 berasa hiba dan kecewa. Hari ni aku dapat tahu yang pelajar aku si Yazid tu masuk hospital lagi. Sedih betul aku. Kesian juga kat dier ni. Aku lagi bertekad untuk nak bantu murid aku ni. Dia kaki lemah dan sering pitam. Masa tu datang sekolah kena naik teksi. Kalau hari2 habislah nanti.

Aku nak cadangkan bantuan kewangan diberikan untuknya. Tapi cadangan itu ditolak dengan alasan dia tak qualify. Hasil pendapatan keluarganya tak termasuk dalam keluarga yang perlukan bantuan kewangan. COME ON LAH!!! WHERE'S UR HUMANITY??? Lagipun, numbers are so damn deceiving!! Yes, pendapatan keluarga dia lebih. Tapi tu termasuk dengan pendapatan kakak2 dia. Kakak2 dia dah kawin dan ada anak, takkan nak gi tanggung si Yazid sepenuhnya. Sebenarnya, bapa dia sorang sahaja yang bekerja sepenuh masa manakala ibunya bekerja sambilan sahaja. GET THE DAMN FACTS MAN!!!

Kalau bangsa dia, tanpa berfikir panjang dia tolong. Keluarga pelajar tu senang pun dia tolong jugak. HEY!! TAKKAN NAK TUNGGU SAMPAI KEMALANGAN TERJADI KAT SKOLAH BARU NAK TOLONG!!! U help out of compassion, not GUILT!!! Nak tunggu dia mati kejung kat skolah baru nak tolong ker????

Aku betul2 sedih ah. Sampai tadi bukan kelas 2T1 jer aku beritahu. Aku pun beritahu kelas 3E aku. Mereka pun frust dengar citer aku. Dan aku cadangkan kalau skolah tak nak tolong, kita dapatkan pelajar Melayu untuk tolong. Akunya 3E dah setuju. Alhamdulillah.

Sakit hati aku dengan mereka ni. Kenapa gitu teruk sekali sikap sampai tak mahu menolong bila diperlukan. Alasan diberikan sungguh tak munasabah. Takyah kata Yazid tu pelajar skolah ni...tapi Yazid tu MANUSIA!!! Takkan lah perasaan kemanusiaan, simpati sikit pun takder dalam diri??!!!

Aku sungguh kesal dengan sikap mereka. Kesian dengan nasib Yazid. As usual...nangis lah aku kat staff room ni. Takleh take it ah. Knapa jadi mcm ni skali manusia eh?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home