Monday, March 21, 2005

Pemantauan dari cikgu Saeda

Hari ni Cikgu Saeda datang untuk observation. NERVOUS!! Smalam dah lah tido lewat...buat persiapan dengan tugasan individu Cikgu Saeda...harap2 hari ni takder apa2 kesilapan. Nantikan ceritanya kejap lagik biler aku balik rumah ye...heheheheheh

Maaf skrg baru nak update. Heheheh.

Ok...so cikgu saeda dtg observe kelas 2NT. Kelas yg amatlah baik. Hahhaahha. :P

Set induksi aku nak dorang dengar lagu Taufik Batisah...lagu Ibu. Tapi speaker yg aku bawak leh tak werk lak masa tu. Den dah nervous ah..nak pinjam radio ada cikgu lain pakai. So last resort..........aku kena nyanyi lah. Nak tutup suara aku yg tak sedap ni...aku suruh lah bebudak nyanyi bersama....MISTAKE #1!!! Habis budak2 rosakkan lagu. Dorang ada nyanyi lagu lain pun ada....sigh

Langkah 1- Aku berikan dorang Scenario. Dorang kena choose between nak masuk pertandingan Idola Singapura ataupun teruskan pelajaran. Pasal pertandingan tu clash ngan exam. But to prevent dorang sumer sama. Aku buat 2 group choose pertandinga...2 choose pelajaran. MISTAKE #2 - tu bukan PBL lagi lah namanya.

Langkah 2- Budak2 discuss n buat. Bising nak mampus. Suara aku dah mcm tikus....MISTAKE #3.

Langkah 3- Presentation. Bagus ah budak2 present. Ada yg berikan komen lagi. Dan ada mcm small debate. Bagus. Tapi bahasa tu kasar...so aku kena betulkan lah. PLUS POINT!! Hehhehe.

Langkah 4/Penutup- Aku buat komen tentang persembahan dorang. Den aku buat rumusan n give tugasan pengukuhan. Oh btw...aku was way beyond the time limit MISTAKE #4. Tapi cikgu saeda so baik...she still give me a plus for lesson closure. :)

So overall I got mostly B. Cuma part management dpt C. Professionalism aku dpt A.

She was so understanding. She really made me feel good abt myself. Mcm aku tahu aku dah cock up..but she puji me for my effort nak initiate critical thinking n stuff. So overall I was happy. Hehehhe

0 Comments:

Post a Comment

<< Home