Saturday, June 25, 2005

Tak kena maka tak tahu....

Hari ni aku kena cramp lakz...bingit2!! Kalau lah aku leh hilangkan benda2 mengarutz ni...alangkah baiknya. SUsahkan aku jer. Yang bingit nya...orang lain yg tak paham...takkan paham pun ada...pandai2 buat andaian. Suka hati ah...tak kena maka tak tahu. Kalau kena pun mungkin lain...jadik tetap tak tahu.

Aku rasa mcm dah serik ah...serik nak biarkan pintu hati ni terbuka lagi. Serik pasal setiap kali ia terbuka...ia mudah dilukai. Dan aku dah serik dilukai. Daripada A ke R ke H ke apa2 lagi huruf yang boleh difikirkan...semuanya melukai.

Aku rela hidup menyepi daripada dengan seseorang tapi tetap kesepian. Sekurang-kurangnya aku tahu...yang tiada siapa yang berada di samping ku...daripada ada seseorang di sisi tapi dia tiada di saat yang diperlukan.

Kepada A...kau menjemputku ke dalam dirimu...kau membukakan pintu hatiku...namun...setelah ku mencintaimu sepenuh hatiku...kau biarkan aku lemas...kau lukai hatiku...kau hancurkan harapanku.

Kepada R...memanglah pada mulanya semuanya indah....tapi setelah kau membuatku menyayangimu...kau musnahkan segala harapan yang kau sendiri ingin ku bina bersama mu. Namun aku pasrah...kerana ku tahu mmg kita tidak akan bersama.

Kepada H...kau berikan ku secebis harapan. Kau menunjukkan kepada ku kebaikan seorang lelaki...akan tetapi...keadaan tidak membenarkan. Dan aku sendiri lagi.

Kepada I...kau datang memberikan sinaran kepada hidupku. Namun, kau juga yang menggelapkan suasana ku. Kau juga yang menghancurkan segala. Kau juga yang mematikan ku. Sehingga sinaran itu menjadi kekelam-kelaman....membuatku berhenti berharap.

Kepada huruf2 lain...kau bagaikan panahan kilat...yang menyambar sementara...untuk menghancurkan segala...dan pergi tanpa kata

Sekarang hatiku berparut...luka lama ada yang berdarah kembali...ada juga luka2 baru...ada yang dalam sehingga darah melimpah ruah...ada yang bagaikan calar-balar sahaja...bilakah agaknya hatiku kan pulih...siapakah gerangan yang akan merawat lukaku ini?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home