Tuesday, November 15, 2005

Sungai Buloh

Tadi pegi Sungai Buloh. Itulah kali yang pertama. Selama ni asyik nak pergi, si dia tu asyik tangguh jer. Akhirnya tercapai juga niatku ini. Bila dengar jer dapat ke Sungai Buloh, apa lagi, dengan serta merta aku minta si dia pulangkan semula kamera digitalku. Maklumlah, dah lama tak pegang tu kamera, dah tak tahu nak gunakan agaknya. Asyik si dia jer yang gunakan.

Aku dah bersiap sedia untuk mengambil banyak gambar...malang nasibnya...masa terlalu suntuk. Oleh disebabkan bas tiba ke sekolah lewat, kami pun tiba di sana lewat (9.30pagi). Kami ada sehingga pukul 11pagi untuk berjalan. Mana cukup!!! Mana nak jalan2...mana nak ambil gambar...mana nak menikmati keindahan kurniaan Tuhan.

Sebab itulah bila pulang aku minta si dia bawa aku ke sana lagi. Dia pun setuju. Jadi nanti bila cuti sekolah, bolehlah aku ke sana lagi. Masa cuti percuma lagi. Boleh lah betul2 rehat di sana. Boleh lihat pohon2...boleh lihat haiwan2. Bukan macam hari ni, kata ada monyet...satu monyet pun tak nampak. Burung ada lah sikit2...nampak dua cicak besar dan juga nampak 2 tupai. Yang lain binatang kecil2 seperti rama2, semut dan dragonfly.

Harap2 nanti lawatan yang kedua dapatlah lihat yang lain. Mereka kata ada buaya...manalah tahu nasib aku baik dapat jumpa!!!

Water lilies and a pair of dragonflies
Beautiful flower
Close up
lizzie
mangrove
some faraway birds

0 Comments:

Post a Comment

<< Home