Monday, July 11, 2005

Kehancuran...keinsafan

Bagaikan sembilu kau menusuk hatiku
Pedih tak terkata

Bagaikan pisau membelah dada
Darah mengalir tidak terkira

Aku tak kenal erti cinta
Namun kau bawaku ke sana
Malang nasibku
Kau lepaskan ku bila ku kelemasan

Acapkali kau berikan kata-kata manis
Mengkhayalkan ku
Tapi apa yang aku tidak tahu
Madu bertukar menjadi hempedu
Kemanisan yang kau berikan
Pahit yang ku telan

Kini...
Hatiku berdarah
Hatiku berkecai
Segala mimpi yang ku bina bersamamu
Hancur berderai

Titisan airmata akan terus mengalir
Mimpi buruk akan terus menghantui jiwa
Darah merah akan terus keluar
Tidak akan kering atau berparut

Kemaafan yang diberikan bukan bermakna ku lupa
Senyuman yang ku lemparkan bukan bermakna aku tidak duka

Hati ini akan terus luka berdarah
Tiada apa yang dapat mengubati luka
Kecuali Mu Ya Allah

Ya Allah
Tabahkan lah hati hambaMu ini
Melalui dugaan demi dugaan dariMu
Ubatilah lukaku
Redakanlah dukaku
Jauhkan aku dari berasa kehilangan
Kerana aku tidak keseorangan
Kau senantiasa di sisiku
Senantiasa mempamerkan Nur Mu
Agar aku tidak sesat

Ya Allah
Keringkan lah air mataku
Kerana air mata ini hanya patut dititiskan untukMu

0 Comments:

Post a Comment

<< Home